{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.282 visninger | Oprettet:

Kim N
Kim N
Tilmeldt:
16. jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 44

Startpakke til MTB ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg får snart min første MTB - i den forbindelse har jeg tænkt lidt over en startpakke, altså de ting man ligesom skal bruge. Nogle ting i mener man mangler?

1. klik pedaler, har tænkt på disse her? http://www.canyon.com/_dk/shop/?category=F05&item=1545 Bestiller dem hos canyon da jeg også bestiller min cykel derfra.

2. Sko (dem køber jeg i en fysisk butik da jeg skal prøve dem.

3. Cykelshorts med indlæg (det samme som nr. 2)

4. Olie til vedligeholdelse af kæden: http://www.canyon.com/_dk/shop/?category=Z06&item=24902

5. Drikkedunkbeholder: http://www.canyon.com/_dk/shop/?category=Z02&item=17426

6. Drikkedunk: http://www.canyon.com/_dk/shop/?category=Z02&item=23268

Kan ligeså godt bestille pedaler, drikkedunk, drikkedunkholder, kædespray hos Canyon, da jeg alligevel får cyklen derfra.

Er der andre ting som der er et "must have" ?

Tak for kommentarerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startpakke til MTB ?
  • #1   11. aug 2012 Hej

    En cykelhjelm


  • jens a
    jens a Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #2   11. aug 2012 Ekstra slange, multitool, pumpe evt cykelcomputer

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 44
    #3   11. aug 2012 Tak for det. cykelcomputer tror jeg ikke jeg får brugt, men ja slange og multitool og pumpe kommer med smiley

  • #4   11. aug 2012 -Cykelhjelm.. Altid
    -Cykelhandsker med fingre... Aldrig MTB uden..
    -Lidt vildt at starte med klikpedaler.. Start altid med alm. Børnepedaler.. Bare et godt råd.. Du kan dog sagtens købe klik nu..
    -Cykelbriller.. Et must når du kører i skov..Start med nogle billige med udskifteligt glas..
    -Cykeltaske under saddel.. Køb ikke for stor..
    -Cykelcomputer.. Jeg har kører også med endomondo, men til løb og lign er det fedt at man nemt kan se hvor langt man har kørt, og endnu bedre hvor langt der er hjem..
    -


  • #5   11. aug 2012 Jeg synes du skal købe en ordenlig cykelpumpe - jeg har prøvet flere, og hvis de fx sidder monteret på cyklen , bliver de ødelagt at vand og mudder..
    og af bitter erfaring så høre pumpen til i din ryglomme smiley
    og måske får du ikke brug for cykelcomputer, meeen i dag koster de intet og så går der lidt sport i den


  • #6   11. aug 2012 Dit multitool skal helst være med kædeadskiller.
    Gerne et par kædeled. (Sram powerlinks)
    Dækjern. Mine er af plast vejer og fylder ikke alverden.

    Ang. slange så snup en billig med. Det er god stil at gi en slange til en medMtb'er der er punkteret. og altid godt med lidt god karma.

    Og det siger sig selv.. Husk hjelm.


  • #7   11. aug 2012 Det var vildt meget nogle af jer slæber med i skoven synes jeg! Det eneste jeg har med, er et lille carbon multi tool, min smartphone, ½ liter vand og nøgler til hus/bil.
    Nøgler, smartphone og multi tool er i min saddeltaske. Har kørt i 2 år, ca. hver anden dag og har aldrig haft en punktering, eller haft brug for mit multi tool.


  • #8   11. aug 2012 Hjelm (man får ikke lov til at træne med klub eller nogle med lidt hjerne hvis man ikke har hjelm på), handsker og det har ingen betydning om de er med lange eller korte fingre de beskytter alligevel ikke fingrene men håndfladen og så komfort selvfølgelig.

    Slange, multitool, pumpe, drikkedunk eller lign så er du dækket ind til de værste ting og finder stille og roligt ud af om der er andet du har behov for med tiden.


    Dennis

    Dine ture må være ret korte eller lige rundt om din bil hvis du ikke tager en slange med dig, der er fandes langt at gå når man står 20-30km fra sit transport middel med fladt hjul, du kan jo ikke forvente at der er andre som kan rede dig hvis uheldet er ude.

    Personligt ville jeg aldrig låne en slange væk på en tur og så selv være på skideren fordi en anden ikke gad tage en med sig (lapper låner jeg dog gerne ud).


  • #9   11. aug 2012 Jeg har en to liter Camelbak til at opbevare mine ting i, i den har jeg:
    Lappegrej, sådan noget pactch noget fra Lezyne - det fylder ikke noget
    Powerlinks fra Sram
    Multitool med kædeadskiller
    Pumpe
    Dækjern
    1-2 Liter vand anpå turens længde
    Mad hvis turen bliver lang, og så for hyggens skyld, kører ofte med min far eller min gode ven.
    Telefon
    Pung

    Det lyder af meget men det er ikke så slemt - Man slipper også for snask på drikkedunk og en ødelagt pumpe

    Jeg begyndte først at køre med klik et godt års tid efter jeg hoppede rigtigt på mtb "dillen", vil også anbefale dig at køre med platform (flade) pedaler i starten, lige så man kan få lidt teknik inden man også skal lære at klikke ud når det er ved at gå galt..

    Men det lyder meget fornuftigt de ting du har planlagt at købe smiley

    Og husk, altid kør med hjelm, der er ikke nogen der gider rydde splatterhjerne op i skoven..


  • #10   11. aug 2012 Carsten-->
    Mine ture er fra 7 til 40 km. og som sagt, har jeg aldrig haft et fladt dæk.

    Hvis uheldet skulle være ude, så ringer jeg til en ven, eller tager cyklen på nakken til nærmeste hus.


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 44
    #11   11. aug 2012 tak for jeres info og input. er denne her pumpe fin nok til at få luft i dækket?

    http://www.canyon.com/_dk/shop/?category=Z03&item=1479

    Og måske jeg skulle følge jeres råd om at vente med at bruge click pedaler, og starte med de almindelige smiley så sparer jeg jo også lige lidt i pedaler og sko...


  • #12   11. aug 2012 Ja den er nok ok, jeg ville vælge denne tror jeg http://www.canyon.com/_dk/shop/?category=Z03&item=24223 , men har ikke noget at ha det i .... synes bestemt du skal købe de pedaler med det samme !


  • #14   9. apr 2013 Hvorfor er der mere eller mindre ingen der nævner / køre med skærme ??

    Synes personligt det ser mega fedt ud! - men slipper også for en del mudder over det hele, samt beskytter stellet for stenslag m.m. ?

    Og pumpe der bliver snavset / ødelagt af det ? løsning :

    http://www.bike-discount.de/shop/k1223/a83566/front-triangle-bag.html

    Smart taske hvor din pumpe kan være ( da den er 35,5 cm lang ) samt 2 stk slanger !!! - muligheden for at hvis du punktere på forhjulet, og så også køre over det med baghjulet er jo egentlig pænt stor, og hvis man så punktere på kun 1 hjul, så kan man uden bekymring fortsætte sin tur i skoven, fordi du stadigvæk har en ekstra slange smiley



  • #16   9. apr 2013 Hvorfor ikke bare altid have for og bag skærm på ? der blevet jo kørt små sten og grus op alligevel hvis det er tørt, og så banker det ind og ridser stellet osv. smiley

    Jaja det er en mtb "købt til at blive brugt" men den må vel gerne holde sig pæn så længe som muligt ?


  • #17   9. apr 2013 Jeg har ud over det nævnte ALTID et lamineret kort med, med personlige oplysninger :
    Navn
    CPR nummer
    Kontakt oplysninger til nærmeste pårørende
    Oplysninger om kendte sygdommen/allergier
    Blodtype
    Og jeg har selvfølgelig fortalt det til mineklubkammerater så de kan finde kortet


  • #18   9. apr 2013 Husk at kæden ikke kun skal smøres men også renses smiley

  • #19   9. apr 2013 Jeg har heller ikke en 35 cm pumpe med ? siger bare at tasken er 35 cm lang, så derfor kan man have en pumpe i den ?
    Har en SKS Injex T-Zoom på 25 cm med som kan pumpe op til 10 bar smiley


Kommentér på:
Startpakke til MTB ?

Annonce